HIIT

Co je HIIT?

Studie uvádí, že je tento způsob kardio tréninku až 9x účinnější pro spalování tuků, než klasický 20-60 minutový kardio trénink s nízkou intenzitou.

A logicky, při tréninku s vysokou intenzitou spotřebuje víc celkové energie, než pro trénink s nízkou intenzitou. Jediným problémem je, že při vysoko-intenzivním tréninku je čerpána energie z anaerobního krytí, což není účinné pro spalování tuků. Proto se doporučuje pro hubnutí aktivity s nižší intenzitou (aerobní krytí), při kterém se sice spotřebuje méně energie, ale zato se čerpá z glykogenu a tuku. HIIT však využívá obou metod, takže spotřebujete velké množství energie a zároveň zapojíte aerobní metabolismus.

Další výhodou vysoce intenzivního tréninku je hormonální odezva organismu. Zjednodušeně řečeno, po krátkém, ale intenzivním tréninku se zvýší hladina hormonů, mezi nimiž je i růstový hormon.
To nejsou jediné rozdíly a výhody oproti klasickému kardiu. Ve prospěch HIIT hovoří i „afterburn“ efekt, což je označení pro vyšší spotřebu energie ještě několik hodin po HIIT tréninku a zrychlení metabolismu.

Složení hodiny: Hodiná trvá 50-55 minut – krátké aerobní rozehřátí, následují posilovací cviky po 8-10 kolech a po 10-15 opakováních v maximální intenzitě (maximální intenzita je individuální, záleží na trénovanosti cvičence). Čím více svalové hmoty budete mít, tím rychlejší bude váš metabolismus. Čím rychlejší metabolismus, tím více kalorií a tuku tělo spálí. Tuk budete spalovat dokonce během doby, kdy budete odpočívat. Nakonec přijde protažení.

Tento typ cvičení není vhodný pro lidi s velkou nadváhou a závažnými kolenními problémy (záleží na intenzitě tréninku).

Rozvrh

Momentálně mimo provoz.


Ceník

jednotlivý vstup 70,-